Dzielnicowi uratowali 45-latka przed utratą 12 tys. zł
Dzielnicowi przerwali próbę wyłudzenia
W Żychlinie funkcjonariusze przerwali telefoniczną próbę oszustwa dzięki czemu 45-latek nie utracił 12 tysięcy złotych. Po otrzymaniu sygnału od świadkini policjanci natychmiast podjęli interwencję i wezwali mężczyznę do przerwania rozmowy oraz niewykonywania wpłaty w wpłatomacie.
Do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za pracownika banku i instruował go aby wypłacił zgromadzone środki i przelał je na wskazane konto. Dzięki czujności żony oraz szybkiej reakcji dzielnicowych nie doszło do utraty oszczędności.
To była szybka i właściwa reakcja policji i osoby obserwującej sytuację co pozwoliło uniknąć straty pieniędzy - świadek
Policja przypomina o zasadach bezpieczeństwa przy kontaktach rzekomych pracowników banków i o ostrożności wobec prób wyłudzeń.
Jak się chronić
- Nie podawaj przez telefon danych do logowania do bankowości internetowej
- Nie instaluj aplikacji na żądanie osoby podającej się za pracownika banku
- Nie udostępniaj kodów BLIK numerów PIN ani innych wrażliwych danych
- Nie wpłacaj pieniędzy na rzekome konto awaryjne
- Nie klikaj w podejrzane linki otrzymane od nieznanych nadawców
- Rozłącz się i skontaktuj z bankiem korzystając z oficjalnych kanałów
- Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe i zgłaszaj każdą próbę oszustwa
Ostrożność i szybka reakcja to najlepsza ochrona przed oszustami. Informację przekazała Komenda Powiatowa Policji w Kutnie.
źródło informacji: aspirant Daria Olczyk / policja.pl









